lørdag 7. september 2019

2019 September. Frankrike, 5/9:

Så var det avskjed med familien i Ville d'Avray, men først fikk jeg følge guttene til skolen, sammen med Antonin. To herlige gutter på skolevei, fulle av energi og forventning. 😊
 Pappa ser på klokka. Vi må skynde oss!
      Vi er klare for avgang...

                    ...og det er bilen også!

Og ferden går sørvestover, for i dag skal jeg møte mine gode venner i Beaumont-les-Autels. Det gleder jeg meg veldig til! Men de venter meg ikke før i ettermiddag, så jeg har god tid underveis. Tid både til å se meg om, og tid til en stopp eller to. Først en stopp på en bensinstasjon for å spise en liten frokost, Ikke av det mest spennende slaget, men kaffen var god!

Neste stopp var i Brou, der jeg for 3 år siden spiste middag sammen med de to jeg nå skal møte, Isabelle og Alain. I Brou er det også et Crèperie... og crèpe er et must for meg, når jeg er i Frankrike! Galette til hovedrett, og crèpe sucré til dessert! Nydelig (og kaloririkt)!
Så bar det de 15 kilometrene til Beaumont, ....og det ble et hjertelig gjensyn! Tenk å være så heldig å få gode venner, også seint i livet!😍
Det ble både koselig prat (de er enestående til å hjelpe meg med fransken!), Isabelle og jeg gikk en lang tur i området, før vi spiste en deilig middag om kvelden. 

Men det er slitsomt å snakke fransk hele tida, så jeg blir skikkelig trøtt!😱 Da er det godt å komme opp på rommet "mitt", det samme jeg har bodd på alle gangene jeg har vært her. "Roosvelt" heter det!😊 Føler meg som en dronning (og du hadde forstått hva jeg mener, hvis du hadde sett meg her!😉)


At jeg er heldig, er det i alle fall ingen tvil om! Og jeg er veldig takknemlig!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar