fredag 6. september 2019

2019 September. Frankrike, 3/9:

Så var jeg i gang!
Oppe før hanen gol, og sto klar på Madlaveien klokka fem!

Lett regn, men ingen problem  med paraply og koffert med hjul. Flybussen var i rute, og flyet likeså, både til Oslo, og videre til Paris. Tenk å lande i Paris før klokka elleve på formiddagen! 👏 Gikk forventningsfull til AVIS-skranken, og fikk etterhvert bilen som skal være min følgesvenn de neste 3 ukene. En ganske ny Opel Corsa, uten en skramme... og som jeg snart fant ut var både kjekk og enkel å kjøre.

Alltid litt spennende likevel å kjøre ut fra flyplassen, for GPS' en tar jo ikke inn satellittsignalene der bilen står... en må ut i friluft først! Hva hjelper det da at jeg har lagt inn ruta fra flyplassen til Ville d'Avray på forhånd? Så ut på veien bar det, og jeg prøvde å finne riktig himmelretning. For GPS-dama sa jo: "Kjør mot sør!" Etter et par runder i første rundkjøring, fulgte jeg lydig hennes kommando, og var på (rett) vei! Mitt første stopp var altså hos Delphine og familien hennes i Ville d'Avray, en forstad vest for Paris. Dit kom jeg uten problem, men parkeringsplass?? Fullt overalt, selv om jeg kjørte både 2 og 3 runder rundt nabolaget. Jeg endte på en liten parkeringsplass et stykke unna, og selv om den ikke var gratis, var det både praktisk og greit å stå der!
Det ble et hjertelig gjensyn!



Arthur og Eliott har vokst mye siden jeg så dem for et år siden! Herlige unger, som begge er blitt skolegutter! 3 år og skolegutt... i Frankrike. Tror jeg holder en knapp på det norske skolesystemet, jeg! 😉 Det ble både kortspill med guttene og hyggelige måltider før sengetid. Og dette hjemmet har virkelig "sans for Norge"... bare se! (Kjøpt på Fretex, sa Delphine!)

Første dag er over... og jeg er såre fornøyd og glad, takket være gode venner som tar så vel i mot en vagabond som meg!😍

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar