onsdag 11. september 2019

2019 September. Frankrike, 11/9:

Koselig frokost hos Colette, etter nok en god natt i "Hôtel des 3 canards"!
I dag skal jeg kjøre langt, nesten 60 mil, så da er det bare å komme seg av gårde!
Men først måtte jeg jo synge den norske bursdagssangen for Colette, for hun fylte 83 år i dag! 


På veien sørover opplevde jeg noe pussig. Pleier å ha iPhonen i en lader, festet med sugekopp på frontvinduet, for da er det enkelt å ta bilder og video underveis. Men i dag ble den plutselig svart... med beskjed om at temperaturen var for høy, og at den måtte avkjøles før videre bruk! Slik oppførte den seg stadig vekk, så jeg måtte bare ta den vekk derfra. (En påminnelse om at temperaturen her sør fremdeles er på høyde med skikkelig sommertemperatur der hjemme! I dag holdt den seg stort sett på 28 grader!)  Enden på visa, og de 600 kilometrene langs A20 var: 0 bilder på veien sørover mot Condom, som var målet i dag. Men jeg kom vel fram, og ble vennlig tatt i mot på "Le Relais de Saint Jacques". Et koselig overnattingssted for pilegrimer langs hovedruta fra Le Puy til Santiago de Compostella, men har også plass for slike luksusdyr som jeg... slike som kommer i bil, og ikke til fots, som har koffert og ikke ryggsekk, og som ikke trenger stelle, verken gnagsår eller ømme skuldre. En rask tur til sentrum for å spise middag ble det, ...pizza i kveld!
Men kvelden var dyrebar, for her gjaldt det å utnytte det skikkelig gode internettet! 😀
"Le Relais de Saint-Jacques. Gîte d'étape, accueil pelerins"

 Pilegrimsstandard? 
Hadde riktignok bestilt enerom, men dette var i alle fall over all forventning!

Joda... det viktigste i kveld var dette! 😂
Pizza og øl... god middag for meg, det!

I morgen er det videre til St. Lys, en liten by sørvest for Toulouse. Dit er det bare 2 timers kjøring!👍

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar