fredag 6. september 2019

2019 September. Frankrike, 4/9:

En koselig frokost, før Delphine og Antonin drar på jobb. Men i dag er det onsdag, og skolefri. Hva gjør foreldrene da? Jo, de må skaffe seg en "nounou". Uten en slik går det bare ikke, her i landet.
Men farmor kommer også, og tar dem med til parken noen timer om formiddagen.

Antonin foreslo at jeg skulle ta en tur til Paris om ettermiddagen... og som tenkt, så gjort! 25 minutter med tog til sentrum, og vips, så gikk jeg langs Seinens bredd! Kjekt å være i Paris igjen... elsker den byen! Måtte ned for å beskue Notre Dame, men det var ikke mye å se. Hele området var avstengt, og det blir det nok i mange år framover... Trist!

Men Paris er heldigvis mer enn Notre Dame, og jeg nøt spaserturen de 2-3 timene jeg hadde i byen.



Tour Saint Jaques i det fjerne. Det var der jeg startet min "pilegrimstur" på sykkel for 2 år siden.

Et apropos til Stavanger og el-sparkesyklene der hjemme.... Her var det fullt kaos! Sykler overalt. På fortau, langs sykkelstier, midt på bruene. Og de kjørte i en farlig fart på sykkelveiene. Tror jeg ville følt meg ganske ubekvem der, på min egen sykkel! Det snakkes visst om forbud, her også..
Skjønt... en slik sykkel hadde kanskje gjort susen for meg i ettermiddag, for jeg var skikkelig gåen etter nesten 20 km til fots!😉 Da var det ekstra kjekt å komme "hjem" igjen, til en koselig kveld med Arthur, Eliott, Antonin og Delhpine!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar