torsdag 19. september 2019

2019 September. Frankrike, 18/9:

God frokost, og hyggelig vertinne som tok seg tid til å prate både lenge og vel. :-)
Så var det mot Nantes, der jeg hadde avtalt å være til lunsjtid. Tid til en liten stopp for å fylle bensin, og så rett mot sentrum av Nantes... Byen jeg synes jeg kjenner ekstra godt, i alle fall en del av den. Det var jo her jeg sluttet den lange sykkelturen i 2014!😉 (Og det ser ut til at jeg kjører omtrent like langt med bil på denne turen, som distansen jeg syklet fra Hirtshals til Nantes... 2200 km! ...men så brukte jeg dobbelt så lang tid, da!)

Jeg har fått en utfordring med Garmin- GPS'en vår denne gangen...for sør for Toulouse var plutselig alle kartene forsvunnet😱! Gode råd var dyre, for alt jeg forsøkte å laste dem ned på ny, var det til ingen nytte. Fant etterhvert ut at det må være kontakten i selve GPS'en som er ødelagt, og da får den heller ligge i kofferten til jeg kommer hjem igjen. Men takket være Google Maps på iPhonen, finner jeg veien! Den kobles elegant sammen med displayet i bilen, og vips, så har jeg GPS, likevel!👍
Og det var jammen godt at det løste seg slik, for ellers hadde jeg umulig funnet fram til Blandine og familien, i sentrum av Nantes! Stor gjensynsglede ble det, og jentene var over seg av begeistring for å få kaviar og makrell i tomat fra Norge!😀
 Lou-Ann serverer kaffe til gjesten!😊
Maëlle er klar for ukens høydepunkt!

Etter en nydelig lunsj ute i hagen, fikk jeg være med til jentenes ponny-ridning utenfor sentrum! Det var virkelig artig å være med på, og moro å se hvor glade de var for å være sammen med dyrene! (De stelte dem, både før og etter rideturen, og det var stor stas når de fikk gi dem gulrøtter etterpå!)

Fikk også hilse på hesten til Blandine! Ikke rart hun smiler! 

 Lou-Ann tar oppgaven alvorlig.. her er mye skitt som må vekk fra klovene!

 Maëlle er førstemann i rekka av ryttere.
 "Hvis du oppfører deg fint, så skal du få en gulrot!"
 Etter arbeidet, får ponniene fri til å kose seg i "hagen"!

 Beryll er blitt stor jente.. og smiler titt og ofte!
 "De rosa panterne"?😉 Nei, blide jenter på vei til skole og barnehage!
Tusen takk for et kjempekoselig døgn! Kommer nok igjen et annet år også, jeg! 😉




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar