lørdag 7. september 2019

2019 September. Frankrike, 6/9:

Etter en god natt på Roosvelt- rommet, var jeg klar for en ny dag. Like deilig vær, selv om en kjenner at høsten nærmer seg, også her sør. Morgentemperaturen er lav, 12-13 grader. Men når sola får tak, blir det straks rundt 20, og det passer meg utmerket! I dag har jeg brukt mye tid med Mac' en min! Mange bilder å sortere, både blogg og mail å skrive. 😊 Må ha nett, vet du!
Men tid til hyggelig prat og deilige måltider har det også vært. Isabelle er en ener på kjøkkenet, og omtrent alle ingrediensene er fra hagen her! I dag har jeg til og med spist blodpudding! (Men den var nå ikke fra hagen, da! Det er en førsteklasses slakter i denne lille landsbyen.) Første gang siden jeg var barn, tror jeg. Og det smakte fortreffelig, det også!
I ettermiddag hadde vi kaffebesøk av Alains søster, en interessant dame med mye kunnskap om historie og kunst. Det er i slike settinger jeg skulle ønske at fransken min var noen (mange!) hakk mer avansert! Men de er forståelsesfulle, og prøver å hjelpe meg og henge med.😘
Det ble sein middag i dag, for Alain og Laurence (eldste datter) var på andejakt! Det ble dårlig med ender, men da smakte jo middagen desto bedre!! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar