søndag 22. september 2019

2019 September. Frankrike, 22/9:

Jammen satte den siste dagen min her i Beaumont et skikkelig punktum for mine 3 uforglemmelige uker i Frankrike! Hadde ingen andre planer enn å være i ro her, skrive litt, pakke kofferten, og ellers "gjøre ingenting". Men så ble også denne dagen også fylt med minnerike opplevelser! Først messe i den lille kirka ved siden av slottet, der presten talte tydelig klart... slik at jeg forsto over 50 %!😉
Nydelig liten kirke her i Beaumont-les-Autels..
 ... og nye glassmalerier pynter opp.
Sainte Apolline, skytshelgen for tannlegene!

Nesten full kirke, med både gamle og unge, og en forsamling som sang av hjertens lyst! Kjekt å oppleve! Kanskje det var så mange fordi det etterpå ble invitert til picnic, med etterfølgende "olympiske leker"?

Stort oppmøte nede ved innsjøen var det i alle fall, og full innsats av store og små! Her var det sekkeløp, tautrekking og ballkast på bokser, og på (rå!) egg! Det var "Tir à l'arc" (bueskyting), og kapproing! Det siste var toppen på kransekaka, og jubelen sto bokstavelig talt til himmels!

Det var Dominique, sønnen i huset her som var primus motor for det hele, og du verden, for et opplegg! Slikt gjør seg ikke selv, så all ære til han og hjelperne! 👍 Men så ble det en suksess også! Morsomt å se barna i alle aldre, så glade de var, og så ivrige. Bare smil å se!
Dominique, en førsteklasses arrangør!
 ...og dette er sønnene som skyter "Tir à l'arc"
Full konsentrasjon!
Alt gikk knirkefritt, og mens de unge ryddet og ordnet opp i alt utstyret... så kjørte vi gamle hjem!😉
Før avgang til Paris, ...mitt herlige vertskap, som jeg er blitt veldig glad i!

Nå er det kveld her, og jeg er alene igjen på slottet. De andre er reist tilbake til Paris, mens jeg blir over til i morgen. (Så min jobb i kveld er å stenge skoddene for alle vinduer og dører. En morsom jobb, for en som slett ikke er vant med slike foranstaltninger! ;-)



Skal levere bilen på flyplassen i morgen ettermiddag, og overnatter der til tirsdag. (Har levert bilen samme dag som flyavgangen én gang før, ......og jeg gjør det aldri igjen!😱😜)

Men i kveld skal jeg bare kose meg, og tenke over alt jeg har opplevd på disse tre ukene (og det er ikke lite!) Og selv om jeg har hatt det som "plomma i egget" hele tida, skal det bli godt å komme hjem igjen. Og heldigvis for at det er sånn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar