tirsdag 2. september 2014

Dag 21 Hamont- Leuven

Enda en flott sykkeldag... værmessig i alle fall! Deilig temperatur, lett bris, og skyer som kom og gikk. Perfekt for "langsykling"! Hadde bestemt meg for å komme til Leuven i dag. Litt over 80 km skulle være overkommelig i et slikt fint vær. (Men det kommer jo an på hvor mange fotomotiv jeg finner på min vei, da!;) Hadde en hyggelig prat med en tysker ved forkosten i dag morges. Han strevde med å lære engelsk (hadde med lærebok og greier!:), så jeg ble sittende en stund og hjelpe han med en del grammatikk han ikke skjønte... Morsomt for begge parter (tror jeg!)
Første del av turen gikk som en røyk i dag, og plutselig hadde jeg sykla 5,5 mil!:) Sein lunsj, altså....men veldig god! Men så begynte de belgiske sykkelveier for alvor.... "Sementblokker" på ca 5 meters lengde, kilometer etter kilometer. Hompetitten tei x10(!) Når jeg så fikk en omkjøring på nesten ei mil,  var jeg ganske lei på slutten inn mot byen! Triptelleren stoppet på 92,4 km, så jeg var glad da jeg kunne gå av sykkelen i kveld! Har funnet et koselig, lite hotell midt i sentrum. Og etter en god dusj, og en kald øl(!), er jeg såre fornøyd med både meg selv...og dagen ellers!:))
Hyggelig avskjed med en blid, ung tysker som gjerne ville lære engelsk!
Onkjøring, takk! Det ble 9-10 ekstra tunge kilometer, for det var en laang motbakke midtveis!
Ikke verstutdikt fra hotellrommet, dette! :))
God avslutning på en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar