onsdag 17. september 2014

Dag 36 Cloyes sur le Loir- Château-Renault

"Aldri så galt, det ikke er godt for noe"... et uttrykk som passer svært ofte. Ikke minst for min del i dag! La nemlig trøstig i vei fra Cloyes, med ruta på Bikemap.net på iPaden. Nydelig morgen, nydelig temperatur, nydelig vei! Syntes nok det gikk litt bratt opp fra elva, men tenkte ikke så mye over det før det ble så innmarig trafikk av trailere.... Hmmm, dette er da ikke D24? Nei, det var det jo ikke...men derimot N10! Det er difinitivt ingen vei for syklister som har livet kjært (og det har jo jeg!), så her var gode råd dyre... Fant ut at jeg kunne hente opp D24 senere, dersom jeg kom meg inn på en tverrvei 6 km lenger sør. Så da sykla jeg langs N10 noen kilometer, og var glad da jeg kunne svinge av, og ta en stikkvei over til D24. Disse D-veiene er et funn! Lite trafikk, og en sykler gjennom mange, koselige småbyer. Slik var det også i dag. I det jeg svingte inn på D24, sto det to eldre damer (på min egen alder!;) og snakket sammen. De stoppet meg, og resultatet var en times trivelig passiar om dette og hint.:)) Såå kjekt å kunne prate i vei, ....selv om ordforrådet er så som så, og grammatikken sikkert kunne vært mange hakk mer presis... Men det viktigste er jo å forstå hverandre, og det gjorde vi!  Summa summarum, en kjempekoselig formiddagsprat! (Og hadde jeg sykla riktig vei i utgangspunktet, hadde ikke de to damene stått i det veikrysset akkurat da jeg passerte, ....nemlig!;)
Resten av dagen ble rene sommerturen, med deilig temperatur, gode veier med lite trafikk og nydelig natur nede ved, og langs "Le Loir". Det ble litt motvind de siste to milene, men egentlig litt godt med vind denne varme dagen! I halv femtida sykla jeg inn i Château-Renault, der jeg hadde bestilt hotell på forhånd. Herlig med en dusj da!...og en kald øl! Har sittet ute i t-skjorte til klokka ni i kveld, så sommeren er ikke over her sør, heller!
Men nå er syklisten trøtt, og klar for ei natt i enda en ny hotellseng...Det blir mange etterhvert!;)
I morgen blir et kort strekk. Vet ikke helt hvir langt det er, men stopper i Tours i morgen. Skal undersøke litt nærmere om sykkelveien langs La Loire, der jeg skal befinne meg de siste dagene av dette eventyret mitt! :)
Første gang jeg har sykkelen med på rommet!
Mange forseggjorte "Mairie"r i dette landet!

Blomster overalt!

Idyllisk langs "Le Loir"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar