tirsdag 9. september 2014

Dag 28 Amiens- Beauvais

En flott kveld i Amiens i går! Avsluttet med å se fronten av katedralen lyssatt, og med en guide (riktignok fransktalende, så jeg fikk nå ikke med meg alt...) som fortalte om de forskjeloige figurene og utsmykningene på frontveggen. Stemningsfullt og interessant!
Etter en god natts søvn, og et nytt besøk i katedralen (ble litt for kort i går!), satte jeg kursen sørover i retning Beauvais. Nydelig vær i dag òg, selv om det er kjølig om morgenen. Men den utåltralette og vindtette Norrøna-jakken min passer perfekt i morgentimene!
Når jeg bare kom meg ut av byen, har jeg syklet på lite trafikkerte veier i dag....herlig!! D11 passerte en rekke små landsbyer underveis, og jeg hadde en liten stopp både i Conty og Luchy. I Luchy var det ingen kafé, men Tabac'en har alltid kaffe! Så jeg satte meg på trappa utenfor med kaffe og en banan. Trenger ikke alltid være så fint for å være godt!
Framme i Beauvais i halv femtida, og fant et enkelt, men rent og fint hotellrom midt i sentrum. Her har jeg det som plomma i egget, og er snart klar for å avslutte dag 28 av turen min! Tenk, det er snart en måned siden jeg reiste av gårde! I dag passerte jeg forresten 1600 km.... Så det blir nå litt kilometer av det, selv om jeg slett ikke har de lange strekkene hver dag. En punktering er alt jeg har hatt av uhell på hele denne turen! Heldige meg!:)

Det går i hytt og vær med bildene til denne bloggen!;)  Så siden jeg ikke får opp de fra Amiens, får dere heller se et par fra i går.... 

 Fra to av de mange krigsminnesmerkene langs veien..... 
Tusenvis av soldater ligger gravlagt langs slagmarkene her . Forteller sin tause historie om en tragisk virkelighet...
Franskmennene kan det med sykkel og tog! NSB har noe å lære!:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar