lørdag 6. september 2014

Dag 25 Valenciennes- Cambrai

Kom litt seint av gårde i dag.....Måtte kjøpe kart over Nord-Frankrike først, og de åpnet ikke FNAC før klokka 10. Hadde heller ikke den store entusiasmen i morges.... kjente meg tung i kroppen, og litt tung i hodet. Sikkert en slags reaksjon på at jeg endelig er i "mål"... Tanken på å sykle til Frankrike var det som trigget meg i starten av dette "prosjektet". Men selvsagt....når jeg har sykla den lange veien helt hit, kan jeg jo ikke bare reise hjem igjen. ;)) Må være her en stund! Så nå skal jeg sykle meg sakte, men sikkert sørover. Tar det som det kommer. Lange strekk, eller korte strekk....eller ingen strekk i det hele tatt... Se meg om, snakke med folk, ta bilder (mange bilder!). Kort sagt, fortsette å nyte dette mitt livs store eventyr! Jeg har mottoet fra min gode venninne Marte i bakhodet hver dag: "Husk, du er på oppdagelsesreise, ikke på et sykkelritt!" Knakende godt sagt, det!:)
I dag har det vært disig hele dagen. Faktisk regnet det litt i starten, men ble lettere etterhvert. Og deilig temperatur, så jeg sykler i shorts og korterma ulltrøye. Ikke så lett å få fine bilder med så dårlig sikt, men noen smakebiter skal du få......trodde jeg! Men strever stadig med å få bildene opp på bloggen. så de får du få senere... gir meg ikke med en gang!
Her fikk jegvjsst opp et par!
Ikke slik hele tida her i Frankrike heller, men nyter det mens det (jeg!;) står på!

Lurer på hva naboer til et slikt anlegg tenker i sitt stille sinn? 

Prøvde å få hotellrom her, jeg!;) Men det var helt "complet"! 
Franskmennene har stor sans for parader og markeringer, og i disse dager er det 100 år siden starten av 1.verdenskrig. Disse nordlige områdene hadde store tap....og dette markeres overalt denne helga. Det var altså derfor det var fullt på alle hotellene!;)

Cambrai var en spennende by! 

Til og med et skarve butikkvindu kan bli morsomt....når en er langt hjemmefra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar