torsdag 4. september 2014

Dag 23 Leuven- Casteau

Vil helst glemme denne sykkeldagen!😱 Kommer definitivt ikke tilbake til Belgia på grunn av sykkelforholdene, i alle fall! Nesten som å sykle i Norge, dette..😜 Fryktelig dårlig vedlikeholdte sykkelveier, fulle av hull og humper, og langs de mest trafikkerte veiene var det ikke sykkelfelt i det hele tatt, ikke en gang en veiskulder å sykle på! Følte virkelig jeg syklet med livet i hendene (eller på sykkelen!) i lange perioder i dag... 
Og så var det jo bakker i Belgia! Jeg lærte opptil "flere byer i Belgia" ;) på skolen i sin tid, men ikke at det var et så bakkete landskap! Når det i tillegg ikke fantes hoteller i Soigniers, dit jeg hadde satt målet i dag, kan dere skrive opp at stemningen ikke var helt på topp her!😱😜 Neste mulighet lå 16 km unna, så da var det bare å sykle i vei! Men jammen lå det ikke et Best Western rett ved veien når jeg hadde sykla 11 av de 16 kilometrene! Da var jeg ikke  snar om å bråstoppe der....;) Gjett om det gjorde godt med en dusj da!!
Heldigvis glemmer jeg lett(!), så nå tenker jeg at "skitt au", i morgen er en ny dag. Den blir sikkert bedre enn dagen i dag! For da skal jeg sykle i Frankrike, så det så!:)))
ps. Og formen, den er helt utmerket!Har ikke vondt, verken her....eller der!;)
Ikke bare elendighet i dag, som dere ser! Idyller innimellom for den som stopper og ser!

Dette er den rareste "sluseordningej" jeg har sett! 
Et slags rullebelte som fører lekterne opp 65 høydemetre!

Får virkelig følelsen av å være langt hjemmefra når jeg ser skiltene langs veien!

1 kommentar:

  1. Godt ikkje Belgia er like stort som Frankrike då. Måtte du få mange gode D- vegar iFrankrike��

    SvarSlett