torsdag 11. september 2014

Dag 30 Mantes La Jolie- Houdan

Som dere nok skjønte av gårsdagens innslag, ble den 29. dagen vel den tyngste så langt... Ikke bare ble den tung med alle de kraftige oppoverbakkene på veldig skiftende underlag, inkludert 3 kilometer med "geitesti", der jeg måtte leie sykkelen! Prøvde å unngå en altfor trafkkert vei, og la inn en alternativ rute på Bikemap'en. Men den fortalte altså ikke at dette var en grusvei som liknet mer på et bekkefar enn en på en vei....  Heldigvis var det tidlig på dagen, så jeg vandret trøstig i vei! :) Hørte på fuglesangen i skogen der, og plystret til og med innimellom... Men det var før jeg visste hvor lang den dagen skulle bli!;) Likevel husker jeg den dagen med glede, ikke minst på grunn av den veldig spesielle og gode avslutningen. For som kjent, når enden er god, er allting godt!:))
I dag har jeg hatt en ganske annerledes dag, og det har vært helt etter planen! Bestilte hotell i morges, og hadde en flott formiddag på sykkelen! I dag fant jeg virkelig en god sykkelvei, en lite trafikkert D-vei med godt asfaltdekke. Syklet gjennom flere små, koselige landsbyer, der jeg stoppet og tok meg en kaffe.....og før jeg visste ordet av det, var jeg ved målet for dagen! Klokka var ikke mer enn to! Men hva gjorde vel det? Sola skinte, varmt var det, og jeg hadde hotellrommet klart! Så denne ettermiddagen har jeg bare dovna meg......og det gjorde skikkelig godt!
Nå er jeg klar for nok en natt på hotell. Det begynner å bli en del nå, etterhvert,;)  Men i morgen er jeg klar for å sykle til Chartres. Og været er det samme fine, som de siste dagene!!
Ikke akkurat sykkelvei, dette!

Kom til å tenke på de såkalte "monstermastene" i Hardanger.. Egentlig ganske fine, disse! ;)

Det blir visst "kirketuren" dette! Utrolig mange flotte kirkebygg i dette landet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar