mandag 8. september 2014

Dag 27 Le Sars- Amiens

Og når jeg forteller at i dag tok jeg tog i 30 av de 45 kilometrene fra Le Sars til Amiens....så lurer dere nok på om jeg har slokna helt etter å ha kommet til Frankrike! Nei da, jeg er både frisk og lysten på mere sykling, men i morges var dekket på sykkelen flatt, og jeg måtte til å skifte slange. Styra fælt, for det var noe triks for å få hjulet forbi giret. Fikk god hjelp av Bernard, verten min....og sammen fikk vi det på igjen. Men den lille pumpa mi var ikke kraftig nok til å få nok luft, så jeg syklet mot Amiens med hjertet i halsen... Bernard hadde nevnt at det gikk tog fra Albert til Amiens, og dermed stoppet jeg der, og satte meg og sykkelen på lokaltog til Amiens!:)) Vel framme i storbyen, fikk jeg både fiksa dekket, og funnet meg hotellrom rett ved katedralen! Vel fornøyd etter en fin dag i Amiens! Nydelig vær i ettermiddag, spiser ute på kafe om kvelden!;)) Og nå er det senga! I morgen går ferden i retning Rouen, men stopper på veien et sted.:))



1 kommentar:

  1. Ja, uten tidsplan og fast rute har du tid til uventede avstikkere som byr på gode opplevelser. Et strålende eksempel på hvor bra det er å ta en dag av gangen og ta ting som de kommer. Fint med en togtur, da! Kos deg videre. Bonne route!

    SvarSlett