søndag 21. september 2014

Dag 39 Tours- Montserau

De som trodde jeg hadde sluttet av, sånn helt uten å si noe, tar nok feil!;) Det var bare det at i går var det ikke internett eller wifi noen steder.... litt av en opplevelse!;) Så her kommer det et lite referat fra det første strekket langs Loire-elva, en fredag i slutten av september.
Etter å ha sagt på gjensyn til den hyggelige verten på Foch hotel, bar det sørover på Rue National, og for første gang skulle jeg prøve meg på en skikkelig Route de Vélo. Spent på dekket, og det var så ymse, det da. Men mesteparten var bra, så det ble en fredelig og behagelig tur i paddeflatt terreng. Lettskyet og varmt....koste meg virkelig! Men det var noen truende skyer i vest, og meldt mulighet for torden. Vel, ikke så my å gjøre med været, så det fikk komme det som komme ville!;) Det bar vestover i retning Saumur, som var målet i dag. Stoppet underveis og tok bilder, satte meg på en kafé og drakk en cola her, og en kaffe der(!) Som dere skjønner, ingen "Tour de France" dette, tvert imot!;) Men kose meg, DET kan jeg!:))
Kom til en liten, idyllisk landsby (Montsereau) akkurat i det den svarte skya slapp de første regndråpene over meg, og der så jeg en Gite. Bråstoppet der, og hadde såvidt kommet innenfor dørene, så øste det ned! God timing, dette! .....men så hadde jeg jo glemt å spørre om det var internett der! Kan du tenke deg.....meg uten tilgang på nett?! Vanskelige greier, men jeg sov nå likevel ganske godt i den senga, da! Men nå tar jeg altså igjen det forsømte....ved lunsjen i, ja nettopp...Saumur!
Så får dere heller få referat fra dagens etappe i kveld...lenger vest. (Men jeg vet ikke hvor jeg lander, for her er SÅ mye å se, og ta bilder av!)
Avskjed med skjønne Monsieur Molia.
Den ene vakre landsbyen etter den andre langs Loire.
Et nydelig lys i kveld!
Her stoppet jeg for dagen, og regnet styrtet ned....etterpå!
Atomkraftverk....skummelt, men fint (når en ikke vet hva det er!)
Regnbuen kommer bare etter regnet!:)
Skumring i Montsoreau...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar