fredag 26. september 2014

Dag 45 Nantes- Bordeaux

Vet ikke om det er like spennende for andre å følge meg på ferden videre sørover, nå som sykkelturen er avsluttet, og sykkelen er trygt på vei hjemover.... Det har virkelig vært et eventyr fra ende til annen, og jeg har hatt stor glede av å ha så mange følgere som har heiet meg fram! Stor takk til dere alle sammen! Klarer ikke å takke hver enkelt, men gjør deg på denne måten! 
Takk, takk, ...og klapp, klapp!:))
Men til tross for at sykkelen min er på vei hjem, er mitt store høsteventyr ikke slutt, bare inne i en ny fase! Og siden denne bloggen like mye er en slags dagbok for meg selv, som en formidling til andre, vil jeg fortsette å skrive litt nå og da framover også. Kanskje blir det en og annen artig (eller pussig?) ting å fortelle, selv om jeg nå skal bruke tog, og etterhvert apostlenes hester noen uker framover. Kan aldri vite hva som dukker opp på veien på slike eventyrreiser!
Er altså på vei videre sørover nå, og målet er Porto om noen dager. Da synes jeg at jeg er kommet langt nok sør(!), så da snur jeg nesa mot nord igjen! ;)) Der møter jeg nemlig min gode venninne Marte, og vi skal gå pilegrimsveien derfra og nordover til Santiago de Compostella. Blir en spennende vandring langs Portugals kyst et par ukers tid. 
Men først må jeg komme meg dit, og det byr på en del utfordringer! .......
I dag er målet Bordeaux, og jeg sitter nå på toget og ser utover det flate, gule og grønne landskapet som flyter forbi. "Flyter" forbi i en annen fart enn i ukene som er bak meg, men like frodig og grøderikt. Maisen, som har fulgt meg fra Danmarks grense og helt hit sør, er i ferd med å høstes. Jeg aner et svakt gulskjær på trærne, men ennå er det sommertemperatur om dagene. Og sola skinner fra en skyfri himmel, dag etter dag! Fantastisk! I Bordeaux skal jeg være et par dager...for å finne beste veien videre sørover.
Litt langt å gå, kan du si(!), så ett eller annet motorisert fremkomstmiddel må jeg finne! Satser på at det løser seg, slik som alt det andre har løst seg på min vei!:))
En skål for neste kapittel i høsteventyret mitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar