onsdag 17. september 2014

Dag 35 Chartres- Cloyes sur le-Loir

Så var det "hverdag" igjen! Det har vært veldig hyggelig å ha besøk av Arne i helga! Vi har fått med oss både messe i katedralen, tur med turisttoget, stort opptog i forbindelse med 70-årsfeiringen av  frigjøringen av Chartres, maange(!) kafébesøk, ....og hyggelige  passiarer! Men i dag dro han til Paris og flyplassen, mens jeg stakk nesa sørover igjen. Fantastisk dag i dag, med rundt 30 grader, ikke ei sky på himmelen, lett bris og lite trafikk på D921! Sykla 62 km uten problem, og kunne nok sykla minst et par mil til uten problem. Men det er en utfordring å finne overnatting underveis, når jeg velger så lite trafikkerte veier. Derfor har jeg stoppet her, og nyter denne fantastiske fløyelskvelden ... med et glass hvitvin, og en deilig salat! I dag har det vært bare rett fram og litt "nedover", men i morgen blir det litt mer bakker, ettersom jeg har sett på bikemap'en min.., Står vel i det, òg!😉
Du blir ikke kvitt katedralbildene mine!;) Dette er fra St. Pierre, en gotisk katedral et stykke unna Chartreskatedralen.
Mange koselige småbyer underveis!
Egentlig serverte dama i restauranten bare "meny" til lunsj. Men så tryllet hun fram den beste salaten til meg, da jeg sa jeg ikke var så veldig sulten. :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar