lørdag 13. september 2014

Dag 32 Chartres

Heldig med hotellet, som ligger bare 10 minutters gange fra katedralen. :)) Derfor fikk jeg med meg både selve katedralen og en fin konsert i går kveld. (Har lagt inn noen bilder på gårsdagens blogg også). I dag har jeg vandret rundt blant gamle bygninger, sittet på kafé og betraktet folkelivet. Og nå har jeg nettopp snakket med Arne, som sakte, men sikkert nærmer seg Chartres! Litt av et puslespill å komme seg fra Charles de Gaulle-flyplassen og ned hit....når det ikke er så lett å forklare seg på fransk...;) Men om et par timer skulle han være her, så da stiller jeg opp på jernbanen med det norske flagget! ...(Nei da, jeg bare tuller!;) Men gleder meg til helga og til besøk! Og ikke minst skal det bli deilig med et par dager uten sykkel! Ikke at jeg er lei ennå, men kjenner at det begynner å bli langt nok snart..... Kan godt hende jeg avslutter lenger nord enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Time will show! Uansett har jeg hatt (og har jeg!) en uforglemmelig tur! :)))
Hvor mange bilder jeg har av katedraler nå, aner jeg ikke!;)


Men ikke bare katedraler i dag. Et storstilt opptog av gamle kjøretøy fra krigens dager dukket plutselig opp. Jeg ante jo ikke hva det var, men så fikk jeg en ny prat med franskmenn! De fortalte at i dag er det 60 år siden frigjøringen av Chartresregionen, og dette markeres blant annet på denne måten. De var kommet ens ærend fra Paris for å bivåne opptoget....


Et stykke igjen til Santiago de Compostelle.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar