mandag 22. september 2014

Dag 40 Montserau- le Thoreil

Dette ble en tullete dag, men bare veimessig! Sykla i vei mot Saumur, og hadde en lang, koselig lunsj der. Spiste omelett, og skrev blogg, .....og sola skinte! Men først rota jeg når jeg skulle ut av byen, og havna i feil retning! Men du vet, aldri så galt....! Da jeg snudde, skulle jeg ta et bilde ved veikanten, og der sto det to unge damer med sykler og stor oppakning. Da snakker vi selvsagt med hverandre!;) De var fra Nord-Spania (Baskerland), og hadde sykla fra San Sebastian. Var på vei til Paris!:) Den ene av dem snakket bra engelsk, så vi fikk en hyggelig prat! Tok bilder av hverandre med kameraene, og utvekslet e-postadresser. De skulle til Tours i dag, så jeg ga dem adressen til Hotel Foch!;) Da jeg snudde tilbake til Saumur, tenkte jeg det kunne være artig å se Loire fra andre siden òg, siden det går sykkelrute på begge sider. Så jeg syklet trøstig i vei over brua.... Men det skulle jeg såvisst ikke gjort! Der var det greitt nok i starten, men etter noen kilometer ble det verre og verre, og til slutt sykla jeg på ei smal stripe grus, rett ved elvekanten! Merkelig sykkelvei, må jeg si! Resultatet var at jeg tok første mulige vei opp til D952, som gikk overfor, og sykla de neste 20 kilometrene der. Ikke akkurat så veldog idyllisk, dette! Heldigvis kom det ei bru ved Gennes, så jeg styrte meg over til "rive gauche" igjen, og sykla på en lite trafikkert bilvei mot vest. Og her har jeg stanset for dagen... Hyggelig B&B, en egen Gite i hagen til et koselig ektepar på min alder. (De lovet meg nett her, men jeg kommer ikke inn.. Får prøve litt senere!)
Ps. Kom inn på nett etterhvert, men bare på iPhonen, så dette blir nok litt amputert... Spent på resultatet når det kommer på bloggen!;))

Slott etter slott...hele veien langs Loire.

1 kommentar: