onsdag 24. september 2014

Dag 43 Nantes, 24/9

(Dette er kopi av Facebookoppdateringa mi i kveld...så har du lest den, blir det reprise her!;)

Eventyret mitt var visst ikke helt slutt, likevel!😉 Siden jeg ikke har tenkt å sykle hjem igjen(😱), måtte jeg jo får den til Stavanger på annen måte. Fikk vite at det skulle gå greit med posten, hvis sykkelen var pakket i  sykkeleske. Tenkte at det burde være en enkel sak å få tak i en slik, og hjelp til å pakke den, og la trøstig i vei til sykkelbutikker i nærheten. Men der hadde de ikke esker, og han som hadde ei eske, hadde ikke tid til å pakke den for meg....før på tirsdag(!) Gode råd dyre! Resultat: Jeg halte denne digre tomeska nedover gatene i Nantes, ned til han som var villig til å pakke den for meg. "Kom igjen klokka fem, så skal den være ferdig", sa han. ...og det var den!😊 Betalte ikke et øre. "C'est un cadeau!", sa den hyggelige mannen.
Men hvordan skulle jeg få den opp til postkontoret? Må ta taxi, tenkte jeg (en riktig stoor taxi, altså!) Men samme hvor jeg ringte, så fikk jeg ikke svar....
Det sto en dame inne i butikken, og hun spurte om jeg trengte taxi. Og det gjorde jeg jo! Og så var hjelpeapparatet i full gang,...igjen!! I løpet av 10 minutter kom "taxien"(se bildene!), og sykkelen kom trygt til postkontoret....mens jeg sprang det forteste jeg kunne i forveien. Kunne ikke akkurat sitte på med den taxien der!

Summa summarum: Nå er sykkelen og sykkelklærne snart på vei hjemover til Norge, mens jeg er fri til å være interrailer og pilegrim noen uker fremover! 
Ps. Den dama som hjalp meg i sykkelbutikken, viste seg å være ansvarlig for "Petit Futé"-kontoret i Nantes, og har skrevet mail til meg med interessante adresser jeg skal oppsøke i morgen! ikke ende på hvor heldig jeg er på denne turen!
En litt spesiell turist, kan du si!;)
Og her kom "taxien"!
Godt hjulpet av sjefen i sykkelbutikken, 
....fikk de festet sykkelen til tilhengeren...
........
....og der kommer taxien fram til postkontoret akkurat i det jeg svinger rundt hjørnet!
Synes jammen jeg hadde grunn til å feire i kveld, òg! :))

1 kommentar:

  1. Gratulerer kjære søster. Jeg unner deg hver eneste opplevelse, men skulle gjerne vært med på resten av turen. Fantastisk å følge deg her på bloggen.
    God tur videre med pilgrimsvandring og interrail. Velkommen hjem når det måtte passe!!
    Klem fra Jorun

    SvarSlett