torsdag 8. september 2016

Dag 13, 07/09: Nogent le Rotrou

(Dagens epistel er vel mer til "innvortes bruk", men har du lyst og lese, er det selvfølgelig bare hyggelig! Det blir nok flere slike dager underveis, for jeg kan jo ikke finne på noe spennende hver dag! ;-) Det vanlige livet består nå en gang mest av hverdager, og slik vil det også bli her sør....
ps. Dessuten er jeg veldig glad i hverdager, jeg!)

Enda en god natt i slottssenga mi, og en like fin morgentur..i strålende solskinn! Kjenner en anelse skarpere luft om morgenen nå, men fremdeles holder det med shorts og t-skjorte. Og utpå dagen varmer sola, som om det skulle være midt på sommeren. :-)
Jeg plukket bjørnebær for Isabelle i formiddag, og jeg skal love at de buskene stikker like mye som dem der hjemme! Når de i tillegg sto midt blant brennenesler, ble det en skikkelig utfordring...særlig fordi de fineste og største (selvfølgelig!) sto vanskeligst til! Men moro var det, for det var nok å ta av!

Senere dro jeg til Nogent le Rotrou igjen, mest for å "sondere terrenget". Ville finne ut av rutetidene for tog til og fra Paris, og se hvor det er greitt å parkere mens jeg tar meg en tur til metropolen!
Vel hjemme, ble det tid til litt lesing utendørs, før vi dro til Brou, og restaurant "Le plat d'Etain". Hadde invitert dem på middag i kveld, og det ble både et nydelig måltid, og en veldig koselig kveld. Pratet om mangt og mye, blant annet om bøker vi har lest. Morsomt at de begge hadde lest "Alt lyset vi ikke ser", av Antony Doerr ("Toute la lumière que nous ne pouvons voir"). Betagende bok, som jeg leste i sommer. Som sagt, vellykket kveld på alle måter!
 Nydelig morgentur i nydelig vær!
 Les mures sont mûres!
 Bjørnebær til dessert i kveld!
 Lunsj (=baguette med skinke!) på baren ved stasjonen i Nogent le Rotrou i dag.
 Restaurant "Le Plat d'Etain" i Brou
Koselig kveld, med god mat og hyggelig selskap!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar