tirsdag 27. september 2016

Dag 33, 27/09: Beaumont og tur i park og kjøkkenhage.

Godt nytt fra sørfronten! :-) Kjente meg mye bedre i dag, etter en natt med brukbar søvn, og lite hosting! Satser på at dette går over i likeste laget, for i dag har jeg vært oppe hele dagen. Føler meg slett ikke verst, så hurra for immunforsvaret!! ;-)
Har riktignok holdt meg innendørs, bortsett fra en liten tur i hagen, og bort i kjøkkenhagen i ettermiddag. Der borte fikk jeg forresten en koselig prat med noen hyggelige franskmenn. De laget "Miradors" til Monsieur de Layre sin skog. Snart er det tid for jakt på villsvin, og da må man ha slike "utsiktstårn", hvis jeg forsto dem rett! ;-) Og her var alle i sving, også den koselige og driftige Elisabeth, gartnerkona. Hun ligger jammen ikke på latsida, og er alltid blid som ei sol! Hurra for henne!

Jeg må sitte på kjøkkenet for å få kontakt med internettet her (tykke murer i slike slott, ser du! ;-), men her er så koselig, atte! Bare se! Så jeg koser meg i en hel haug!

Igjen, aldri så galt at det ikke er godt for noe! I dag har jeg virkelig jobbet, både med bilder og blogg, så nå er jeg faktisk helt à jour! Kjennes godt, også for min egen del, for jeg glemmer fort hva som hendte når og hvor... Heldigvis er bilder gode knagger å henge minner på! :-)
Når skal jeg snart lage litt middag, og spandere på meg et glass rødvin..... mot forkjølelsen! ;-)

 Markens grøde...
 At de er glade i blomster, både Isabelle og Alain ser jeg både her i kjøkkenhagen...
og i parken ved slottet.
...."når de blir modne, så faller de ned!" Synd, men sant...


Full aktivitet med å bygge "miradors" til villsvinjakta.
 Disse koselige herrene fortalte at dette var prefabrikert, så det var en lett sak å sette dem sammen. ..
og en øl underveis gjorde dugnaden til et hyggelig fellesprosjekt!
Gartneren i egen person!
 ...og den alltid like blide kona, Elisabeth!
 På vei tilbake til slottet, med sin vakre profil..
 ...tok jeg turen gjennom parken, 
 og den morsomme alléen.
 Legger merke til små detaljer..
..og så tilbake til "huset mitt",
og det koselige kjøkkenet!
Ikke så ille å være halvsjuk... på et slikt sted! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar