mandag 19. september 2016

Dag 25, 19/09: Nogent le Rotrou

"Intet nytt fra vestfronten".....rettere sagt, fra sørfronten!😉
I dag hadde vi behov for å være i ro, og la katedraler være katedraler og slott være slott😜!
Selv  med min sære interesse for glassmalerier og gammel arkitektur, går det en grense....og den var nådd i dag! Arne tok riktignok en tur til slottet i Nogent, mens jeg hadde noen ærender til AVIS og jernbanen. Men han har jo ikke på langt nær sett så mye av den slags, som jeg!😉
Altså, en helt rolig dag, med lite spennende å fortelle. Hadde koselig prat med Alain og Isabelle, før de dro tilbake til Paris, og en lang prat med Elisabeth (gartnerkona), så fransk ble det snakket i dag også👍🇫🇷. Dessuten var han som snakket godt engelsk hos AVIS, borte i et møte, så da fikk jeg virkelig brynt meg der også...på fransk.😉😊 Det går faktisk ganske bra! Hipp, hurra for det!
Vi har kost oss med en bedre middag nå i kveld, for i morgen tidlig drar vi begge to til Paris. Arne videre til Charles de Gaulle-flyplassen og hjem, mens jeg blir i Paris et par dager. I morgen kveld skal jeg på konsert i Notre Dame! Gjett om det blir stas!!😊🎶 Så nå må jeg pakke sekken for storbyen!😉⛪️🗼
Har stor glede av pianoet i spisestua!

1 kommentar:

  1. Nesten så det var godt å høyra at du også treng ein kviledag no og då😊

    SvarSlett