tirsdag 27. september 2016

Dag 32, 26/09: Beaumont og Nogent le Rotrou

Etter en brukbar natt med Paracet innabords, ..(og Elisabeth på en madrass på golvet!), kjørte vi tidlig til Nogent le Rotrou. Vi fikk en koselig prat (med kaffe og croissant!) på den lokale jernbanekaféen, før Elisabeth gjorde seg klar for toget.  Hun skulle til Paris, og jeg skulle bytte bil på AVIS-kontoret. Egenandelsforsikringen min varer "bare" i 30 dager, så derfor ny bil i de siste 5 dagene her nord. Det ble nå en liten nedtur, for den Peugeot 208 som jeg har hatt til nå, har jeg vært svært godt fornøyd med! God å kjøre, kjapp på giret, og rask nok til å komme fort forbi når det trengtes. Her fikk jeg en Renault Clio, som kjentes mye tregere og upresis på girene. I tillegg var den skikkelig skitten, men det skrev nå i alle fall dama opp på kontrakten. ("Voiture pas propre", sto det. Og det stemte!)
Vel...jeg skal ikke kjøre så mye denne uka, og venner meg nok til denne òg.
Det viktigste er at jeg kommer meg tilbake til Nogent le Rotrou lørdag morgen. For da bærer det sørover i dette landet! Men mer om det etterhvert.... ;-)

Kunne gjerne hatt en slik bil der hjemme, jeg!
Men ikke denne! 
Kanskje var det førsteinntrykket som trakk ned.. vi får se.
 Passerte denne vakthunden, på vei til apoteket i Thiron-Gardais. Trodde først det var en glassfigur!

 Godt å komme seg i seng igjen! Satser på bedre tider i morgen! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar