torsdag 15. september 2016

Dag 21, 15/09: Houlgate

Så dro vi på tur, gullbrudeparet(!)😱😉 Pakket sekkene våre, og la av gårde i den lille, men gode leiebilen fra Avis, en Peugeot 208, diesel. Har vært, og er min trofaste følgesvenn i tida her nord. Hadde vært tungvint uten bil, når en er så lenge på et så lite sted, Nå har jeg mulighet til å komme meg rundt, akkurat som jeg lyster!😉😊🚙  Og med Arne på besøk, er det ekstra hyggelig med en "ferietur" i noen dager! Vi bestemte oss for å dra nordover til Bayeux og langs kysten i Normandie. Mye historie, og mye å se. I kveld har vi stanser i Houlgate, en by rett ved stranda her nord. Guideboka vår sier at navnet har skandinavisk opprinnelse, og betyr da egentlig "Hullveien"! Mange spennende bygninger, oppført mellom 1850 og 1920. I kveld ble det salat til middag, og crèpe til dessert! Mangler altså ikke på godsaker her sør!😱😉 I morgen blir det Caen og Bayeux!
Men jammen blir jeg trøtt av å kjøre bil også, så nå er det senga her på "Hôtel de la plage".

Ps. vanskelig å få denne mannen min til å snakke fransk, så jeg må gripe enhver anledning som byr seg andre steder...for eksempel i resepsjonen på hotellet, i butikken, eller på en benk i parken!😉 Mange muligheter for en FFF....(freidig frankofil frue!😜)





3 kommentarer: