lørdag 3. september 2016

Dag 9, 03/09: Authon du Perche

Nok en deilig dag! Sola varmer som om det skulle være midt på sommeren...
I dag lånte jeg sykkelen (som mor til Alain hadde fått til 80-årsdagen!), og tok en tur til Authon du Perche, en liten by 12 km unna. En flott tur, men det var både varmt og tungt! Bare det tyngste giret virket(!), og bremsene var både tunge og dårlige...så det ble skikkelig trim ut av dette! Og uten hjelm følte jeg meg ganske naken! Slikt er jeg slett ikke vant til! Men sykkel er et supert fremkomstmiddel mellom disse små landsbyene, på smale og lite trafikkerte veier. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en rimelig sykkel (OG hjelm!), og gi den til et loppemarked når jeg reiser sørover 1. oktober. Kanskje er det uhøflig ikke å være fornøyd med den jeg får låne? ;-) Får se hva jeg gjør. Har jo bil her, så jeg bruker den når jeg skal litt lenger vekk..
Jammen fikk jeg ikke snakket fransk på kafé i dag også! Lurt å gå innom slike lokale barer! Folk er så vennlige og hjelpsomme. Kanskje er det fordi de har så god tid, nå som sesongen er på hell?
Det ble middag ute i kveld også, og koselig prat med de to vennene mine! Snakker om å ha det som plomma i egget!!
Små og smale veier, nesten uten trafikk. Supre sykkelveier!
 Målet mitt i dag...
 På vei tilbake til "hjembyen min"..
Kjekt, selv om svetten rant i strie strømmer!
Nok en koselig middag,....utendørs i korte ermer klokka åtte om kvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar