lørdag 3. september 2016

Dag 8, 02/09: Bellème og Maison du Parc au Perche

Det skjer ikke så mye spennende hver dag her nede, men jeg koser meg, og snakker fransk så snart jeg får sjansen! Dagen i dag (fredag) gikk jeg morgenturen min, og plukket jordbær for Isabelle, før jeg tok bilen til stedet jeg hadde tenkt meg den dagen, da gendarmene "skremte" meg hjem igjen! ;-), Maison du Parc au Perche. 3-4 mil fra Beaumont. I dag sto det ingen gendarmer der...selv om jeg hadde alle papirer i orden! Jeg kom til en stor, flott park, og skiltene fortalte, med "kniv og gaffel" at jeg kunne spise lunsj der. Det ville i så fall passe godt! Men da jeg ankom parken, var restauranten stengt i ukedagene for sesongen.... Ikke en matbit å få på stedet! Når jeg først var der, måtte jeg jo ta meg en rundtur. Nydelig sted, og et eldorado for barn, med morsomme (gamle) leker av mange slag. Noe for oss voksne også, de lekene! Men jeg var omtrent helt alene der, så lekene fikk være i fred for meg denne dagen! Det tok jo tid å se se om, så da jeg kom til nabobyen, Bellème, var selvfølgelig alle restauranter stengt! Men jeg fant en åpen bar, og den koselige vertinna laget en nydelig sandwich til meg. Der fikk jeg også sjansen til å prate litt med stamgjestene der. 2 damer (på min alder?!) snakket i vei, og jeg forsto... minst halvparten! ;-)
Tilbake til Beaumont i kveldingen, og en nydelig middag, med god prat sammen med vertskapet i kveld også. De er bare så oppmuntrende og hjelpsomme når det gjelder å finne de rette ordene og formuleringene! Hurra for dem! Jeg hadde laget en video fra familiesamlingen sist søndag, som de var vilt begeistret for. La den på en minnepenn, men disse Mac og Windowssytemene er ikke så gode venner, så jeg strever med å få lastet det over til PC' en deres. Får prøve i morgen igjen!
 Morsom kunst i parken!
 Original vippe! Unger vil nyte å være her!
Fantastisk himmel! Kanskje det blir torden i kveld, sier Alain...men jeg verken så eller hørte noe. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar