søndag 16. oktober 2016

Dag 51, 15/10: Montpellier og gamle tomter

Så var det Montpellier-helg! Har gledet meg til å komme tilbake hit, for her var jeg altså sommeren 2007.... på kurs i 14 dager! Bodde hos et veldig hyggelig ektepar, rett utenfor byen. Skal prøve å kontakte dem i morgen, hvis de er hjemme. :-)

Dagen i dag har jeg brukt på å gå... og å kjøre trikk! ;-) Dette er en helt spesiell by, særlig for oss som er interessert i arkitektur! Noe spennende å se, samme hvor du går! Har vært rundt ved Antigone i ettermiddag, og da jeg så igjen "La Fontaine du Nombre d'Or "mintes jeg et fantastisk øyeblikk for 9 år siden. En liten gutt på 3-4 år som gledesstrålende lekte seg blant vannstrålene i fontenen. Tror jammen jeg må finne et av de bildene jeg tok den gangen!
Ikke bare mye kjekt å se, også et nydelig vær i dag, ...et ordentlig t- skjortevær! Herlig!
Avsluttet med en "café allongé" på Place de la Comedie, for der er det alltid liv og røre! Koste meg veldig med å se på de små ungene, som gledestrålende sprang for å stikke hull på digre såpebobler! Ekte barnlig glede! :-) Hotellrommet ligger litt utenfor sentrum, så jeg har kjøpt dagskort på bybanen... og har kjørt både i øst og vest! Fantastisk så elegant de franske byene får dette til, mens der hjemme i Stavanger driver de på med denne "buswayen"... Det er til å grine av!
 Gjensyn med "Gare Montpellier St. Roch". Gode minner!
 En liten tur innom "Cathédrale Saint-Pierre"..
 ..og deilig lunsj rett utenfor, på "Restaurant Melody".
 Så var det denne bybanen... Elegant og sømløst gjennom byen.
 Glade barn på jakt etter kjempe-såpebobler!
 Her er det en som snart "skyter blink"!
Gjensyn med et festlig øyeblikk.. for 9 år siden...
 Barn og vann... en ubetinget suksess!
 Kommentar unødvendig! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar