tirsdag 18. oktober 2016

Dag 53 og 54, 17/10- 18/10: Montpellier- Sète, og solnedgang på St Clair

Etter den fantastiske opplevelsen søndag kveld, sov jeg godt på hotellet... med Händels Messias klingende i øret. Mandag morgen hadde jeg en god og hyggelig frokost på hotellet, før jeg tok trikken nedover til Polygone og den imponerende arkitekturen der. Satte meg og drakk en cola, før jeg spaserte ned til Gare St. Roch, og tok toget hjem igjen. En herlig helg var det, så jeg lever lenge på den! :-) Kvelden gikk med til bilderedigering og opplasting til "skyen", og tidlig køying! Slitsomt, dette slaraffenlivet! ;-)
I dag, tirsdag, har jeg brukt mye av dagen til "kontorarbeid". Hadde mange bilder å rydde i, og slikt tar MYE tid!! Utpå ettermiddagen tok jeg beina fatt, og gikk langs kanalene bort til jernbanen for å kjøpe billett til Agde i morgen. Da skal jeg nemlig besøke Chantal og Jean Louis i Pezenas. Jeg har kanskje sagt det før, de skaffet meg denne leiligheten, gjennom noen venner. Traff dem på pilegrimsturen i Pyrenéene for 2 år siden. Skal bli koselig (selv om jeg vet det blir slitsomt med to døgn, utelukkende på fransk! ;-)
Etter turen til jernbanen, gikk jeg igjen opp til Mont St. Clair, men fra "baksida" denne gangen. Flott tur i bratte oppoverbakker, og ei trapp til slutt. Kom opp på toppen en halvtime før sola gikk ned, så det var akkurat som bestilt! Litt kald vind der oppe, men en nordbo har jo jakke med i sekken, må vite! ;-)
Gikk ned igjen den "vanlige" veien, og avslutter kvelden med en sandwich og et glass rødvin.. og blogg! Snart leggetid her sør, men først må jeg pakke sekken for turen i morgen!
Antigone, et spennende område i Montpellier
Den katalanske arkitekten Ricardo Bofill har æren for denne neo-klassiske arkitekturen. 
Reist i 1983- 2000. Imponerende!

 Fascinerende fontene!
 På vei til stasjonen i Sète for å kjøpe togbillet...
De reparerer brua over til stasjonen, og har laget ei bru for fotgjengere i mellomtida.
Etter 7 måneders arbeid skal brua åpnes igjen i morgen, 19/10!
 Stormen sist torsdag viste igjen på flere måter! ;-)
 ...men i dag er alt tilbake til normalen!
 Kveldstur opp til Mont St. Clair igjen..
 Passende navn på ei gate på toppen... "Solnedgangsveien"!...
 ...for slik så det ut.. i solnedgangen!
 Og slik så det ut fra toppen, klokka 18.46....
 ... og 18.50



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar