torsdag 27. oktober 2016

Dag 61 og 62, 25/10- 26/10: Sète, kontordag, og lunsj hos vertsfolket mitt

Noen dager går helt av seg selv her nede ;-) ...uten at jeg verken tenker på å ta et bilde, eller finner noe å skrive hjem om. Men likevel, jeg har det fint, og koser meg i hverdagene mine! Tirsdagen gikk for det meste med til å jobbe med fransken min. Har fått litt dreis på "futurum simple" av de mest vanlige verbene, nå... og det kjennes godt! Men jeg trenger mye trening, så bare se hvordan jeg har gjort det! Henger rett over kjøkkenbenken, så da kan jeg ikke unngå å se dem! ;-) Men en liten tur til byen for å få nytt batteri til klokka mi ble det tid til. Og da fikk jeg god hjelp av appen "Yelp"! Skrev inn Horloger, og vips, så var det en Urmaker rett i nærheten! Smart!
Fant dessuten et par nye steder med gatekunst, så nå må jeg visst lage en egen mappe til dem. Moro å gjemme på, synes de er så fine!
 Fransk verbbøying på kjøkkenet!
 Gatekunst "overalt" i denne byen
 ...også på sikringsskap!
De har humor, disse kunstnerne! ;-)

Onsdagen var jeg invitert til vertsfolket mitt, Martine og Christian. Noen riktig koselige timer ble det, og praten gikk livlig (så livlig som jeg får til på min stotrende fransk! :-) Christians farfar var norsk, men flyttet til Rochelle i Nord-Frankrike da faren hans far ganske liten. Så de var veldig opptatt av Norge, begge to, og har en drøm om å komme dit. Så det er ikke usannsynlig at de dukker opp der hjemme en dag! Et koselig hus,.. oppe i den bratte lia mot Mont St. Clair. Hadde ikke vært spøk med en slik bakke en vinterdag der hjemme, nei! Etter lunsjen, spaserte jeg en lang, fin tur i høyden, før jeg landet på "Café Social" der hjemme. Koselig prat med en ung, fransk dame.. i dag også!

 På koselig besøk hos...
 ... Martine og Christian på onsdag.
 Turen hjem gikk på "høyden" langs Chemin du Midi...
...nydelige høstfarger her sør også!
Nabokirka mi, Èglise Saint Louis, 
med en gedigen Mariastatue på toppen av tårnet.. med lynavleder(!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar