tirsdag 25. oktober 2016

Dag 60, 24/10: Sète og klesvask i La Corniche

En dag med lite å skrive hjem om, men dagene flyr, likevel! Har hatt en fin tur til Corniche for å vaske klær i dag, men ellers har dagen stort sett gått med til å jobbe med bildene mine. Det er ikke få jeg tar underveis, så det er mye sortering og rydding!
Fikk jammen snakket fransk i dag òg, selv om jeg ikke hadde avtale med en eneste franskmann! ;-) Jeg hadde stanset på fortauet på vei til vaskeriet for å svare på en fransk melding. Måtte slå opp et ord i ordboka mi, og mens jeg sto slik, stoppet en mann på sykkel ved siden av meg. Jeg trodde han skulle spørre meg om noe, men så viste det seg at jeg sto og stengte veien foran porten hans! Pinlig, syntes jeg, men resultatet ble det en hyggelig prat med en hyggelig mann! Å være norsk her nede, er en skikkelig døråpner, så også i dag! Vi ble stående og snakke både lenge og vel, og han tipset meg om et par gode kaféer i byen. Han hadde vært i Norge flere ganger, fortalte han, men ikke i Stavanger. "Kanskje det får bli neste gang?" sa han! Morsomme, slike tilfeldige møter!
Fikk også en liten prat med en dame som var på vaskeriet samtidig med meg. Pratet om kapp med sentrifugen(!), så det var litt vanskelig å høre hva hun sa, men forsto i alle fall en del! Kjekt med dette myntvaskeriet. Enkelt, rimelig og praktisk.....og så får jeg meg en tur på 4-5 km i samme slengen!

2 kommentarer:

  1. Du veit for ein gammal fysioterapeut er det ingen ting eg har meir tru på enn nett slik kvardagsaktivitet. Lurt med vaskemaskin langt borte!

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det er greitt med vaskemaskin langt unna.... Så lenge ein ikkje skal ha med seg heile kleskorga!😜

    SvarSlett