lørdag 29. oktober 2016

Dag 64, 28/10: Sète og Corniche, sommervær og sykkeljakt

Et nydelig sommervær om dagen, så det er bare å komme seg ut i sola! Riktignok litt franske verb først, men så av gårde for å få leid en sykkel. Det er så fristende å komme seg litt lenger av gårde enn jeg klarer til fots, så en sykkel for helga kunne passe godt. Spaserte trøstig i vei, etter søk på "Location vélo" på Google map. Lovende, for den første var rett nedi gata her, men der var det stengt for sesongen. "Kom igjen i april", sto det i vinduet... Tja, det er jeg nå ikke så sikker på! ;-) Satte min lit til den neste, som lå på andre sida av kanalen. En godt utstyrt sykkelbutikk, og en hyggelig ung dame ved disken. Men der var det også slutt på utleie for sesongen...
Da var det ikke annet å gjøre enn å sette kursen mot "Plage Lido", sør for La Corniche... igjen. Der var jeg jo i går, og så at DER var det åpent! :-) Og ganske riktig, der fikk jeg leie sykkel for helga, og syklet glad og fornøyd tilbake langs strandpromenaden. En fantastisk ettermiddag! Glitrende sjø, nesten ikke vind, og sikkert 23-24 grader... kan ikke klage på det!
Forresten praktisk å bo på gateplan, for da er da trenger jeg ikke være redd for at sykkelen skal bli stjålet! Bare se! ;-)
Ny "installasjon" i leiligheten:  "Vélo verte avec corbeille noir" ;-)

 Enda en vakker dekorasjon på en vegg her nede.
 Blikkstille på kanalen i dag.
...og nesten like blikkstille på Middelhavet..
 Ikke helt min sykkelstil, dette... men det var den eneste de hadde! ;-)
 Husker du hvordan det så ut her sist søndag? 
Nettopp.... slik var det! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar