tirsdag 12. september 2017

SYKKELTUR PARIS-SJPP. Dag 15, 12/9:

Frokost hos Marie Jeanne klokka åtte, og så av gårde mot St Jean d'Angely, og videre til Saintes og Pons. I Saintes var jeg innom og fikk stempel i pilegrimspasset mitt, og så meg litt om i den historiske byen.

Saintes, og "L'arc de Germanicus"
 Fikk meg en kopp kaffe, før jeg satt kursen videre sørover. I dag kunne mottoet vært tatt fra den danske nasjonalsangen: "Det bukter seg i bakkedal", bare at det heter sørvest-Frankrike! Har aldri sett maken....alle landsbyer ligger visst nederst i en dal, eller ved ei elv, og så er det opp igjen på andre sida! Så om det gikk fort nedoverbakke, gikk det desto senere oppover igjen! Jammen godt jeg har en god sykkel med mange gir, for de 18-20 kiloene bakpå kjennes godt, skal jeg love! I tillegg ledet sykkelguideboka meg inn på de skikkelige pilegrimsveiene i dag! Så jeg sykla minst et par mil på en gresskledd "vei", gjennom maisåkre og langs solsikker på rekke og rad! Ganske vakkert, og det hadde vært en flott tur....til fots, men gud bedre så sliten jeg var når jeg endelig kom meg inn til Pons!

Idyllisk, dette....men skal love deg at det er tungt å sykle der!
Solsikkene heiet meg fram hele tida!

Mått stanse, rett som det var...ikke bare fordi jeg var sliten! 
Disse gjssene lever nok et hardt liv...

......og det synes jammen jeg at jeg gjør, akkurat nå! Hehe, men det er ingen grunn til å synes synd på meg....jeg velger dette helt frivillig, og har det supert, tross litt klaging i blant! Det er nok mer grunn til å sykes synd på disse "gåseleverne"! ;-)



2 kommentarer:

  1. Tror og håper det ikke er lov å tvangsfore gjessene nå..
    Går det bra med knær og andre deler av kroppen? 😄

    SvarSlett
  2. Gås er eit skummelt dyr synes eg, men å bli tvangsfora unner eg ingen. Men nikkande solsikker derimot...

    SvarSlett