tirsdag 5. september 2017

SYKKELTUR PARIS-SJPP. DAG 8, 5/9:

Jeg sov godt på "Hôtel des trois canards", jeg! Og etter en koselig frokost, (og trivelig prat med en nabo som kom innom i det jeg skulle dra), så satte jeg meg på sykkelen, og vendte nesa nordvestover igjen! I dag syklet jeg mest på små D-veier, og selv om det ikke var sykkeltsier noe sted(!), så var det helt ok å sykle der. Det norske flagget mitt holder bilene på behøring avstand!😉
I dag fikk jeg forresten min førate punktering.... Heldigvis på forhjulet, for det er mye enklere å fikse. Så etter en halvtime var jeg på sykkelsetet igjen, og hadde en nydelig tur "oppover" mot la Loire. Sier og skriver OPPOVER, for i dag føltes det virkelig slik! Skikkelig kraftig motvind....Sto nesten stille i blant! Og mens jeg satt der og strevde, reflekterte jeg over hva jeg ville foretrekke....kraftig motvind og opphold, eller vindstille og regn....? Riktignok har jeg et veldig godt regntøy,  så jeg tror jeg har sagt tidligere at jeg foretrekker det siste. Men i dag ombstemte jeg meg! Jeg vil heller kunne sykle i t-skjorte og shorts i 23 varmegrader, med motvind! Det var virkelig en deilig dag, selv om det var godt å komme fram...i kveld òg! Den dusjen når jeg har parkert for dagen, den er ubeskrivelig deilig!
Nå lengter jeg etter senga her, så jeg får skynde meg å finne noen bilder fra denne dagen også...før je kryper til køys!

Mye morsomt i dette huset! En gammel lærer måtte jo sette seg ved denne pulten fra riktig gamle dager! Til og med blekkhus var det!


Elegant dame i antrekk fra 50-tallet! I anledning landsbyfesten i går!
 Avskjed etter et hyggelig døgn i Marolle en Sologne.
Første punktering på turen. Gjør jo ingenting, så lenge det er opphold, og tidlig på dagen! 
Klar igjen! 
Nærmer mg målet for dagen...Chaumont sur Loire! 

2 kommentarer:

  1. Fekk nesten ikke sova i går kveld, ingen blogg, men i dag to😊, nesten julekvelden😊

    SvarSlett
  2. Jeg og, like spent! Ble overrasket over 'nordvestover' - men turen går vel litt i kruseduller! 😄

    SvarSlett