lørdag 23. september 2017

SYKKELTUR PARIS-SJPP. Dag 26, 23/9:

Opp klokka sju i dag, likevel sistemann til frokostbordet! Skjønner meg ikke helt på disse pilegrimene som absolutt skal av gårde mens det ennå er bekmørkt der ute! Er det for å komme først i mål, tro? Ikke vet jeg, men noe må det være! For der står de på rekke og rad, klare til å marjere av gårde, med hodelykt i panna! Bon camino, sier jeg likevel, og god fornøyelse til dem alle sammen! 😊 Jeg kunne nå ta det med ro denne morgenen uansett, jeg. Toget mitt gikk ikke før klokka ett....Men madame Preyh er en streng dame, og hun skulle vaske ut rommet klokka åtte! Så da var det bare å pakke sammen, og komme meg ut i byen. Tett tåke i morges, men den lettet ganske snart, når sola fikk tak.
Nydelig, men kald morgen i SJPP
Så bar det til stasjonen.....i god tid!
Og nå var det skikkelig sommervarme! 
Franskmenn har forstått dette med sykkel og tog!
Fant meg et lite, enkelt, men koselig hotell rett ved jernbanen. Og på kafeen utenfor hadde jeg en trivelig kveld, ved siden av to svenske damer på seniorinterrail. Nesten rart å snakke norsk!

Nydelig ettermiddag i Bayonne! Tok sykkelen langs elvebredden, 
og nøt varmen (og sykkel uten bagasje!)

(Her ble det kluss med tekst og bilder, men denne blogglayouten er ikke samarbeidsvillig på iPaden! Så da får heller teksten under her stå her den står!)

Tenkte det var godt å få sendt hjem en del av bagasjn min før jeg satte meg på toget, og jeg pakket omhyggelig en diger bag med ting og tang som jeg ikke trenger lenger, nå når syklingen er unnagjort. Velsigna postfunksjonær i SJPP! Hun var så hjelpsom og forekommende at hun skulle hatt medalje! Jeg styrte på, pakket om og om igjen for å få tingene inn i så små esker som mulig (jo mindre, jo
billigere, vet du!;-). Og så var det tolldeklarasjonen, da! Jeg skrev bare at det var ting jeg hadde brukt på sykkelturen min.....så får jeg se om det holder for tollmyndighetene der hjemme! Syklet glad og fornøyd derfra, i vissheten om at det er mye lettere å reise med sykkelen, når jeg bare har to sykkelvesker og en liten sekk på ryggen!

Nå er det kveld her, og jammen tror jeg at det fremdeles er litt pilegrimsånd(!) igjen i kroppen, for nå er jg såå trøtt! Gleder meg til ei god natts søvn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar