lørdag 2. september 2017

SYKKELTUR PARIS-SJPP. Dag 5, 2/9:

I dag blir det en kort blogg, selv om dagen ble lang....og kilometrene mange!😜😱  Ikke så mye å fortelle hjem om langs ruta i dag, den besto stort sett av mil etter mil med asfalt, og digre maisåkre på hver side. Men milene gikk nå unna de, og mens jeg satt der på sykkelsetet, har jeg filosofert over ... ASFALTEN i Frankrike!😜 Du må ikke tro at den er lik, selv om den som regel ser svart ut! Nei da, du har grov asfalt, fin asfalt, reparert asfalt, asfalt med små huller, og asfalt med store huller. Og så har du steder med en smal stripe fin asfalt....akkurat litt for langt ute i veibanen! Da er det fint å ha speil på sykkelen, for jeg lurte meg ut til den stripa, rett som det var! Måtte en omvei underveis i dag, for det var eneste stedet jeg kunne få meg litt mat. I tillegg måtte jeg jo ta igjen det jeg "hoppet over" i går, så da jeg endelig kom fram til overnattingen her i Orléans, viste triptelleren 90,6 km, Ikke at det er noe å skryte av i denne flate delen landet (bortsett fra gårsdagen, da!), men jeg ble passe gåen i nakken (og litt "mo i rana"!) mot slutten.😱
Var ikke på rommet her før i halv nitida, så da var det ubeskrivelig deilig med en dusj, og så få slappe av på senga! Har bestemt meg for å være over her til mandag, for jeg må få sett litt av denne fine byen. Kanskje tar jeg en tur i katedralen halv elleve, for da er det messe. Skjønner sikkert ikke det grann(!), men orgelmusikken forstår jeg...både med hjerte og hjerne!🎶
Nå får jeg krype til køys, denne kvelden òg. Gleder meg!😊😴
Pussig navn..... ;-)
En trist observasjon, i omtrent alle franske småbyer....immobilier. 
Mange hus til salgs, svært mange står tomme.
Fint vær, i dag også!
 Asfalt er ikke bare asfalt, skjønner du!
Gleder meg til å se mer av denne katedralen i morgen!


1 kommentar:

  1. Lurt å ta en 'hviledag'! For variasjonens skyld og... 9 mil + var langt! 😄

    SvarSlett