mandag 25. september 2017

SYKKELTUR PARIS-SJPP. Dag 28, 25/9:

Det er bursdagen til Marte i dag....GRATULERER MED DAGEN! 😊💐
Håper dagen din ble bedre enn min, for her ble det en skikkelig nedtur! Det begynte nervepirrende i morges, for jeg klarte å låse telefonen min, og trengte PUK-kode for å låse den opp! Trodde jo keg hadde skrevet den ned i "passordappen" min, men der var den ikke!😱 Så sto det så genialt på telefonen: Du må ringe operatøren for å få låst den opp! Men telefonen var jo låst....genialt! Gikk til Apple Storen nedi gata her, men de kunne selvfølgelig ikke låse den opp. Men jeg fikk et godt wifi-nett der, og dermed kom jeg inn på "Mine sider" hos Telenor. Og der kunne jeg hente ut koden!! Problemet løst!! ....
Ser du eplet nede til høyre? Apple Store i Bordeaux har supert nett...helt gratis!

Så var neste punkt å få pakket sykkelen. Heldig denne gangen også, for mannen i sykkelbutikken ville gjerne hjelpe! Problemet var bare at han ikke hadde en eske som passet...Men han visste råd, han laget en av den han hadde! Supert, og jeg var glad og fornøyd!
Godt med gode hjelpere.....
.....både "hjelpegutten" og "pakkemannen"!

Opp gjennom gatene bar det.....til ingen nytte! ;-( 

En koselig ung mann i butikken i nærheten kom med ei tralle, og trillet sykkelen gjennom gatene, og helt opp til postkontoret! Ikke et øre skulle han ha! Jeg takket pent, og fikk kartongen inn til disken. Men så var det stopp! Der sto det en skikkelig striks dame (du verden så stor forskjell det er på franske menn og damer på slike steder!😜), og hun skulle vise at hun var sjefen...."Pakken er for stor, og jeg vil ikke ta imot den!", sa hun bestemt. Jeg bedyret at jeg hadde gjort det samme i Nantes for 3 år siden, men hun  ville ikke høre på det øret  det hele tatt... Hva skulle jeg nå gjøre?? Ble helt satt ut, en liten stund, men fikk dem til å oppbevare esken til i morgen tidlig, så jeg fikk områ meg litt. En skikkelig nedtur ble det, og jeg er vel ikke helt kommet meg etter sjokket ennå! Men har avtalt med "pakkemannen" at han pakker den ut igjen i morgen, og så får jeg heller ta den med meg på toget til Paris. Så får jeg se hva jeg gjør etterpå..... Men nå skal jeg i alle fall ha en rolig kveld, og slappe av. Så får jeg samle krefter til morgendagens utfordringer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar